Någon som var hungrig

Häromdagen när jag var på väg hem från jobbet i Stockholm, när jag gick mot pendeltågsstationen, kommer en man som troligast var en uteliggare svischande förbi mig med en stor ryggsäck på ryggen. Ut från Snabbköpet kommer även en manlig arbetare i full fart efter uteliggaren. O-chockad som jag blidde vandrar jag vidare, och bara apflabbar inom mig. Stackars uteliggare. Han var säkert bara hungrig och hade säkert bara packat på sig några smörgåsar. Låt honom vara (!) det kan ni väl bjuda på?
Men icke. Nu vet jag ju inte om de fick fast honom, men jag håller tummarna för att han lyckades hålla i smörgåsarna och bjuda sina gatpolare.

Själv brukar jag ha en tjugokronors sedel på fickan som jag kan sträcka fram i förbifarten om jag ser någon tiggare på gatan. Finns ju en del sånna i Stockholm.

Ja sån e ju jag...


Kommentarer
Postat av: kajsa

Det e bra det vännen,jag tycker åxå synd om dessa uteliggare,det kan inte vara lätt.

Ja vissa lever ett hårt liv,en 20 lapp kan man alltid bidra med :)

2009-05-13 @ 19:28:46
URL: http://barrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0