Tove tänkte passa på att vara lite negativ

Jag var på en kurs för typ två veckor sedan. Det var en stress hanterings kurs på två timmar. Mycket lärorikt, fast 70 procent av det de sa visste jag redan, (bildad som man är... öhum), fast uppdatering är ju alltid bra.
Ni vet väl att era negativa tankar går ut i stress bland annat? Det påverkar faktist hela dig. De tog ett ganska roligt exempel, som gick något såhär:

1.
"Å nej, det snöar ute, och det har det gjort hela natten, vilket kommer att göra att jag kommer försent till jobbet, attans! Jag måste skrapa rutorna på bilen, å neeeej vad jobbigt! Skit. Vad fan kan inte plogbilen göra ett bättre jobb? Nu måste jag ju gå flera meter från parkeringen till jobbet. Nedrans. Varför händer detta alltid mig? @#&#"

Såg ni något positivt med det där? Är vi alla sådär i sådana situationer? Nope! Inte ens när vi har PMS. För vissa andra är så här:

2.
"Oj, det snöar ute. Guu vad härligt! Nu blir det lite ljusare på kvällarna. Bäst att ta fram pulkorna åt barnen på en gång. Ja, jag kommer att bli lite sen till jobbet, bäst att ringa och meddela chefen. Oj, här var det plogat, tänk att det finns människor som går upp i ottan för att göra det enklare för mig att ta mig till jobbet. Guu vad underbart!" 
Ahuu? Härligt. Jag hör till den här kategorin. För vem pallar tänka som 1an där uppe? Och vem pallar umgås med en sån? Om du är negativ så smittar det av sig tio gånger enklare än om du är positiv (en negativ tanke är TIO positiva).

Om jag skulle se en sådan negativ person på gatan skulle jag aldrig gå fram och hälsa. Det är verkligen ingen höjdare att umgås med sådana människor, som bara vänder t.ex. denna positiva tanke till något negativt:
"Agusta har blitt befodrad och ska byta arbetsplats, och till hennes ära har arbetskollegorna anordnat en liten avskeds "fest" med tårta och blommor. Agusta säger då 'Men det blir väl ändå skönt att bli av med mig' "... 

PALLA vara en sån, och palla umgås med en sån. Nej tack. Om man är sådär kan jag förstå att man inte har så många människor som vill umgås. 
Det är tur att jag är omringad av positiva människor, annars blir man ju deprimerad. Huja...  

Och om du sitter där i din stol och är lagom arg på mig nu, är det bara för att du har tagit åt dig, och det betyder att det jag skrivit stämmer.

Så! Där var jag lagom negativ för att få till det positiva här i livet, med fågelkvitter och solsken.  


Ååå mitt underbara liv!

Kommentarer
Postat av: kajsa

Skit bra inlägg vännen :)

Precis en negativ tanke drar till sig mer liknande händelser och tankar.

En människa som mår bra och tänker positivt,destå mer kommer personen dra till sig det som hjälper en att må bättre.

Hahaha gud har läst boken nu kan den utantil hehe.

Jag vill inte heller umgås med negativa människor,som trycker ner en.

Har nu äntligen tuffat till mig och börjat brytta kontakten med såna människor,nja en iallafall.:)

Mår mycket bättre efter det.

Blev glad när jag läste,mycket bra skrivit vännen.

Ha en mysig helg

pussar



2009-03-21 @ 16:32:34
URL: http://barrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0