Blues

Ikväll har har umgåtts med min kära mor. Hennes snubbe spelar nämligen i ett Blues band och de passade på att spela på en pub ikväll. Då insåg jag plötsligt varför "Blues" kallas just "Blues". Ni vet när man är lite blue (som är engelska för lite nere, eller deppad) . Blues sjöngs ju för första gången av de svarta slavarna på havet när de transporterades mot USA, de var ju lite deppade kan jag tänka. Och ur Bluesen kom många andra musikstilar till. Okej då vet ni det.
Jag har aldrig riktigt lyssnat på Blues, men morsans snubbes band var faktist riktigt bra, och texterna? Ja, riktigt blue. . .

Så nu vet ni det.


När det gäller mig och Sara så är vi aldrig blue när vi är tillsammans. <3

Kommentarer
Postat av: Skogslilja

Nix, vi är sällan blue vi!

2009-03-14 @ 11:19:15
Postat av: kajsa

hihihihi ler jag kan tänka mig att det e softiz musik

2009-03-14 @ 14:26:56
URL: http://barrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0