Nära döden upplevelse på havet

Vi kom fram till Zanzibar för ungjefär tre dagar sedan och har haft det alldeles för bra för att jag skulle ta mig tid för att blogga. Fint väder, vita stränder, god mat och trevliga människor! Skulle gärna göra er avundsjuka med bilder, men kan inte lägga in dem just nu.
Jag och Fia bor i en bungalow, eller hur det nu stavas, och har utsikt ut över havet och stranden. Hotellets restaurang ligger precis brevid också. God mat, oftast, fast lite små måltider. Jobbigt för mig som är ganska stor i maten...

Efter två dagar i solen, eller faktist efter första dagen i solen, blidde vi röda som kräftor, och tänkte att en båttur med snorkling och simmning med delfiner skulle sitta fint. Trodde vi ja... Ute på havet trodde jag seröst att min sista stund var kommen. Vågorna var höga som hus och stranden låg alldeles för långt borta. Nu kanske ni trodde att vi satt på en lite lyxigare båt med två våningar och glasbotten, en sådan där båt där säkert hundra personer får plats på. Då misstar ni er. Vi satt i en liten roddbåt ungjefär. Och det var jag Fia och fyra turister till. Jag la även märke till att det inte fanns några åror i båten, så om motoren skulle strula skulle jag puttat i en av "guiderna" så de fick dra oss tillbaka i land.. Till råga på allt blev jag båtsjuk, vilket kanske inte är det roligaste när man vet att man har flera timmar på havet framför sig, (om man nu skulle överleva).

Efter att ha letat delfiner ett bra tag, i lite regn och höga vågor började vi dra oss tillbaka mot land. Tack och lov fick vi se några delfiner vid båten i sista sekunden. Synd att vågorna var så höga, man vågade ju inte riskera livet för att få bada med delfinerna.
Kul att vi spenderade 25 US dollar för en nära döden upplevelse.

När vi sedan var på väg tillbaka till hotellet i bilen öste regnet ned, och det var storm.

Så nu sitter jag här, dyngsur, och bloggar. Men ute börjar det klarna upp.


Kommentarer
Postat av: kajsan

Kära nån towie nä nu får ni inte ge er utt på havet något mer.

urch låter läskigt det där,men vilken tur att ni kom iland.

Vore roligt med bilder men kanske ja får vänta tills du kommer hem å se dom.

När kommer du hem?har det inte gått tre veckor nu,hmmm jag har ingen koll hihihih.

Har också bränt mig,ajaj gör ont.

Här i sverige edet fint väder,så himmla varmt.

Ska lägga mig ner å villa en stund,jobbat idag med.

Puss till er towie å fian

2009-06-28 @ 11:48:18
URL: http://barrets.blogg.se/
Postat av: Emma

Välkommen hem tösen! Men var är bilderna? Kraam

2009-07-06 @ 15:04:52
URL: http://giapanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0