Tove drar från landet

Eller... hon planerar i alla fall att göra det. Jobba, jobba, jobba... Sen, dra här ifrån! Kan inte ens beskriva hur mycket jag lääängtar efter ny sand mellan tårna. 

Jag ville äta middag med mina vänner idag, ni vet, en sådan där spontan grej, bara dra ihop gänget och äta något gott ute. Men det visade sig att mina vänner av olika anledningar inte kunde följa med. Jag fick en flash, när man jobbar utomlands är det bara att gå utanför dörren och fråga första bästa person om han eller hon vill hänga på vart man nu kan tänkas hitta på. Och när man är framme vid målet är man minst ett tiotal personer, alla från olika delar av världen, ingen känner den andre.
Sådant händer inte här. Här är människor faktist ganska stela av sig. Inte direkt så att man vill gå fram till någon och prata på gatan., jag är alldeles för feg, jag vågar ju inte ens bjuda ut diverse intressanta personer för att jag är rädd att få nobben! Vad fasen gör folk denna fredag? Har folk gått i ide, eller vad är det frågan om?

För övrigt förstår jag inte varför allt är så omständigt, för det är det faktist, omständigt. Allt ska planeras in i minsta detalj, och om vi har träffat en ny intressant person så är det så många regler! Och om man råkar bryta någon av dessa regler så betyder det att man är efterhängsen och allmänt jobbig. Men jag menar, hallå, ibland vill man bara prata lite skit, det betyder väl ändå inte att man vill ha personen någon annanstans än i andra sidan luren, eller kanske ibland mitt emot sig på en bar i desperat sällskap.

Tove planerar att bryta mönstret, men har hjärtklappning av bara tanken.



Fasen vad tråkigt jag har.... 

Kommentarer
Postat av: kajsa

lilla towie fin tanke med middagen :)Sötiz.

Jo vi i sverige är stela människor,man märker stor skillnad när man e utomlands.

Jo det där å få nobben känner man igen men jag tror en kille uppskattar å bli bjuden av en tjej :)

Tänk på saken towie kanske du inte alls får nobben ler.

PUSSAR FRÅN KAJSAN

ring nu å bjud utt killen hihihih

hahah gud det ska komma från mig hahahahah

2009-01-16 @ 18:49:43
URL: http://barrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0