Ovanliga vyer

Ja jag ser livet lite galet annorlunda än somliga andra. Kanske har jag vart med om mycket, eller också har jag bara för mycket tid att tänka. I alla fall hamnade jag i en kort diskussion med Fia och Sara (som båda gaddade ihop sig mot mig såklart). Diskussionen handlade om AGA, alltså om rätten att slå sina barn. Jag är nämligen för detta om en liten pojke kommer fram och tar mig mellan benen. Detta är ju bara gräsligt (det har även hänt, ni vet, Rhodos har ju inte de mest väluppfostrade små ungar som springer omkring på bargatan om nätterna, varför man låter sina barn springa där om nätterna går ju att diskuteras). En slap i fejjan har jag sett föräldrarna ge dem. Förtjänad eller oförtjänad? Det handlar inte om misshandel, det måste ju vara det mest sjuka som finns, att någon gör det bara för att skada en annan person, även detta går ju att diskuteras. Såklart vinner ju Sara och Fia den diskusionen, eftersom de håller lite på vett och etikett (och att de är två mot en). Jag är ovettig och har ingen etikett. Varför måste jag tycka som alla andra för? 
 
En annan, ännu mer irriterande diskussion, är att jag hellre skulle se marijana lagligt i Sverige än alkohol. Varför? Har ni någonsin sett en pårökt person sagt ett enda elakt ord, eller göra en annan människa illa? I USA finns det tydligen bara ett känt fall där någon dött av denna drog, vilket också är lite ironiskt, men denna person körde av vägen när han var pårökt...(?). Seriöst? Hur många liv skulle vi rädda?
Detta påstår ju Sara är helt fel, (nu kommer hennes sida om vett och etikett upp till ytan igen), då många människor mår dåligt av denna drog. Hur många människor mår inte dåligt av alkohol? Hon menar också att följderna av drogen skulle bli katastrofala. Vilka följder av alkohol är inte katastrofala? Vem hanterar alkohol bra egentligen? Förutom Sara, kan jag inte påstå att någon gör det... För Sara hanterar den faktist väldigt bra. My Love <3.

För att dra upp andra saker som jag helt enkelt bara känner för att ta upp i detta sammanhang är att homosexuella människor ska få gifta sig i kyrkan. Jag tror på Gud, och känner många kristna människor. Jag tror att ingenting skulle göra Gud mer glad än att människor kommer i kärlek och vill ha hans välsignelse (Okej kanske lite djupt där)., dessvärre tycker jag inte att någon präst ska göra någonting som är fel mot sig själv, och sin tro.  Även här, om deras rätt att få adoptera. Föräldralösa och oälskade barn finns det säkerligen många av, men inte många adoptiv föräldrar. Dessa barn gör troligen vad som helst för att få kärlek. (Kanske är helt ologiskt och oetiskt, men vad gör inte människor som är helt uppåt väggarna längre)? Att älska någon är väl det mest logiska som finns. Samtidigt som rätten att bli älskad vore en självklarhet?

Jag har inte vart i en kyrka på ett år, jag läser så lite nyheter jag kan (det gör en ju bara deprimerad), jag lyssnade ytters sällan på lektionerna i skolan där de försökte trycka i mig en massa allmänt babbel, som ibland kändes helt oviktigt när världen och livet bara väntade utanför dörren.
Jag försöker bara göra det som är roligt, varför skulle mina åsikter behöva sitta innanför skinnet på mig? Varför måste jag tycka som alla andra bara för att det är så man borde tycka? Jag är alltså inte så insatt i allt det jag skrivigt om här, men jag vet vad jag känner utifrån det jag vet om dessa ämnen.
Dessutom måste jag bara påpeka, jag tycker att misshandel och AGA (dvs en slap på kinden), är någonting helt olika. Däremot att slå sin livspartner för att denne inte lyssnar är någonting helt sjukt. Endast psykfall gör något sånt.



Okej någon som har åsikter? Läste du hela detta inlägg? Skriv en kommentar och säg vad du tycker?
Ciao alla läsare, jag ber om ursäkt om ert kaffe nu är kallt och ni har somnat på tangentbordet. Vanliga Tove inlägg kommer snart. Lite uppdrag och sånt trams...

Kommentarer
Postat av: Skogslilja

Ojoj, seriöst för att vara ett bakisdagsinlägg! ^^

2009-01-18 @ 19:33:44
URL: http://metrobloggen.se/skogslilja
Postat av: kajsa

Hej vännen bra inlägg :)

Klart du får tycka som du vill jag håller med det du skriver.

Det här med aga,gud va svårt.

Nä jag hoppar över det,jag är både för & emot.

Gud jag vet inte.

DEt här med marijana så håller jag med dej.

Mer säger jag inte hihihi.

Klart att alla ska få gifta sig i kyrkan,håller med dej här med Towie.

Kärlek är det bästa som finns på jorden.

Bra inlägg men det har jag redan sakt kom jag nu på hihhihih.

PUSSPUSS

2009-01-18 @ 22:03:29
URL: http://barrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0