Kan den grymma mänskligheten bara försvinna!

Imorse när jag och Angelica var på väg hemåt från vårt jobb spelades nyheterna på radion. Som bekant kanske ni vet att jag helst slipper läsa eller ens lyssna på nyheterna då detta gör mig så fruktansvärt deprimerad. Jag har märkt att jag är en mycket gladare person om jag inte läser om all skit som händer i världen. Men det är lite svårt att undgå att lyssna när man sitter i en bil.
Det berättades då om en fyraårig flicka som blivigt mördad av sin far på morgonen. Farsan hade stannat sin bil med sina tre barn mitt i rusningstrafiken och kastat ut henne från en 60 meter hög bro, ned i Yarrafloden i Australien. Allt gick tydligen så fort att ingen av de drygt hundra ögonvittnerna hann reagera.
Denna nyhet stoppade mitt hjärta, seriöst asså. Jag blev så fruktansvärt arg och ledsen att jag hade lust att slänga mig ned på motorvägen och skrika och gråta! (Ja ni som känner mig vet kanske att jag kan bli helt hysterisk av sånna här saker). Mina tankar kretsade kring vem (ursäkta språket nu) som i helvete gör något sådant mot sitt barn? Vad fasen? Är folk inte riktigt kloka i huvudet?
Jag har efter det önskat att Jesus kunde komma idag och befria oss från den grymma mänskligheten...
 

Läs Aftonbladets artikel här.

Kommentarer
Postat av: Fiduz

Dödsstrff åt den grymma mänskligheten låter mer sannorlikt än att jesus ska komma!

2009-02-02 @ 16:07:09
URL: http://fiduz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0