Våldtäksmannen inte värd att leva?

En kvinna blev brutalt våldtagen av en man. Våldtäksmannen skar upp halsen på kvinnan i ett försök att mörda henne. Att denna kvinna överlevde kan man ju kalla för ett under. Dock med vetskapen om att denna person fortfarande var ute i friheten och kunde åsamka anna kvinnor denna förnedring. Hon vänder sig då till en vän, denna vän, en man, tar saken i egna händer. 
 Han ger våldtäksmannen samma behandling som han gett kvinnan. Han tar med sig kniven och mördar honom.

Denna person råkar i sin ilska skära sig själv, och därav får polisen tag på honom och plockar in honom bakom lås och bom.

I mina ögon hade det inte gjort någonting om han aldrig hamnat i fängelse. Våldtäksmän är inte värda att gå fria. Och personen som mördade denna våldtäksman respekterar kvinnor mer än något annat.


Vad för straff borde våldtäksmän få egentligen tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Frida

nej, det är verkligen inte bra.



Angående våldtäcksstraff tycker jag straffen borde vara hårdare men jag är emot dödsstraff. Straffskalor överhuvudtaget är svårt.

God natt!

2008-10-13 @ 23:42:12
URL: http://metrobloggen.se/drommar
Postat av: paulina

Jag tycker inte heller han skulle åkt i fängelse, att våldta någon är bland det värsta man kan göra tycker jag och jag tycker straffen för alla våldtäcksmän är alldeles för "snälla" ja hade satt in dom på livstid !

2008-10-13 @ 23:47:23
URL: http://ppo.blogg.se/
Postat av: VIKTORIA TOMIC.SE

Våldtäksmän är vidriga och bör iaf ha jävligt mycke längre fängelsestraff än graffitimålare får.. de är vidrigt graffitimålare får idag värre och längre straff än äckliga våldtäksmän... fyfan!

2008-10-14 @ 00:34:04
URL: http://viktoriatomic.se
Postat av: kajsa

Urch!!!Fyfan ja håller med vännen borde ine åkt fast.

Våldtäks mannen skulle hellt klart få livstid.

2008-10-14 @ 00:51:08
Postat av: sandra

Det här är verkligen en komplicerad fråga du tar upp! Jag tycker att straffen för våldtäkt är alledes för milda, ser gärna livstid på en sån här handling.

Samtidigt är det alltid fel att mörda, men jag kan ändå förstå hans handling. Jag hade gjort samma sak.

Detta kan disskuteras länge.. skriva gärna om sånt här igen!

2008-10-14 @ 09:22:02
URL: http://sandralillaparis.blogg.se/
Postat av: våldtagens väg

dagens rättväsen är fan inte bra, dom har sjuka frågor till offer som äntligen vågar anmäla och straffen är låga om det inte gäller skattebrott. allt som handlar om våld borde ha mycket längre strafftid än vad det har nu,

2008-10-16 @ 23:48:19
URL: http://vagentillratt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0