sånt som gnager en..

...som man brukar säga.

Inatt när jag åkte hem från jobbet tänkte jag på "allt det där som gnager" på en. Allt som man gjort och saker man vart med om som man inte kommit riktigt över ännu, eller om man någonsin kommer att göra det.
I sommras var jag med om några riktigt vidriga månader, där jag mådde så dåligt att jag egentligen bara ville gå i ide. Med tiden och några riktigt underbara vänner (;  har jag sakta kommit över det och min själkänsla är nästan helt tillbaka där den var. Min (oftast) glada  attityd är däremot här igen! =D. Men efter att ha vart så långt ned, och haft sådant lågt självförtroende, är det svårt att helt ta sig ur det hela. Jag kan fortfarande känna ilska, men framför allt mycket sorg, om jag tänker för mycket inpå det som hände under dessa månader. 
 
Har du några tips på hur man egentligen kommer över ilskan och smärtan till hundra procent? Är det bästa att gå i terapi kanske, och få dela med sig av sina tankar?

Hmm.. (för övrigt ber jag om ursäkt för att detta blev en helt ointressant text, utan tillhörande bild, som bara mina vänner kommer att läsa =P)

Godnatt alla bloggare.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vissa saker får man nog leva med i resten av sitt liv.. men jag kan tro att det är bra att gå och prata med någon utomstående. Det är aldrig konstigt eller fel att göra det. Jag har själv gjort det. Flera gånger! Man behöver det och mår bra (iallfall bättre) av det. KRAM FRÅN TIGER!

2008-11-08 @ 22:09:44
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Tack för ditt fina inlägg. Jag ska kämpa vidare och ta en dag i taget. Jag går och pratar hos en diakonissa och det känns bra att få lätta sitt hjärta ibland. Kram till dej...

2008-11-09 @ 19:14:48
URL: http://www.metrobloggen.se/baarajag
Postat av: Jojjo

Tja... Du får helt enkelt koncentrera dig på bra saker. klyscha, klyscha, klyscha jag vet att det är ett askasst råd, men efter ett tag så märker man att man inte tänker lika mycket på det dåliga längre. Man lagar sig själv.

2008-11-09 @ 19:15:01
URL: http://jojjogoesfilosof.blogg.se/
Postat av: Ninja

Många har känt sig hjälpta av en riktigt bra psykolog, de kan hjälpa till med att bena ut vissa känslor och sammanhang. Men att hitta strategier för att må bra måste man jobba med själv. Vissa saker får man leva med, men man kan lära sig leva med det....goda vänner som peppar är det bästa som finns!

2008-11-09 @ 19:22:56
URL: http://metrobloggen.se/nordtellus
Postat av: Camilla

En mycket bra grej att göra är faktiskt det som du gör just nu. Skriver om det. Att skriva av sig är enormt nyttigt - vad det än är för texter och vad de än handlar om. Känslorna får en kanal och det är det viktigaste. Skriv gärna om dina innersta känslor (i en privat dagbok) och gå tillbaka till det efter ett tag. Efter varje gång du går tillbaka och läser det du skrivit har du fått nya perspektiv och ett nytt sätt att se på saker och ting. Det blir som en slags självläkelseprocess. Prova!



Vill för övrigt säga att jag gillar din blogg, så keep up the good work!

2008-11-09 @ 23:53:08
URL: http://camillasplace.webblogg.se/
Postat av: Linnea Rathsack

tänk på vad du har lärt dig under de där månaderna

sträck på dig, visa att här är jag

kom på din mening med ditt liv och lär dig att älska dig själv.

2008-11-10 @ 21:42:08
URL: http://rathsackslinnea.blogg.se/
Postat av: Rebecka

jag vet hur du känner dig, har haft en depression i ett halvår och jag förstår hur jobbigt det måste vara för dig. Jag försöker komma på en god egenskap hos mig själv varje gång jag tänker en negativ tanke, och jag hoppas att du en dag kan älska dig själv! Kämpa på!

2008-11-10 @ 22:22:27
URL: http://fantasidyslexi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0