Toves ständiga jakt efter respekt

En sak har jag funderat på.
Eftersom min eviga längtan och sökan är efter att få total respekt och förståelse från andra människor, vad skulle då hända om jag hittade en person som har mer respekt och förståelse än mig själv? Då skulle jag börja underskatta mig själv och villja bli en bättre person än jag är idag.

Vi vet väl alla att vi människor inte är perfekta. (Kan någon förklara för mig betydelsen av det ordet?) Jag har till exempel inte total respekt mot andra människor. Jag respekterar inte människor som inte förtjänar att få den. Däremot försöker jag att vara nollstäld mot alla individer från början. Inga fördommar. Jag har svårt att dömma människor.
Men jag går emot mig själv ibland. Speciellt när jag ser saker som gör mig förbannad. Då går jag emot mig själv och blir arg på hur respektlösa andra människor beter sig.

I vilket fall som helst. Om man träffar en person som är bättre på alla dessa plan än vad jag själv är, då måste jag inte - då vill jag sträva efter att bli en bättre människa.

Jag tycker det är en ganska bra strävan.

Här jag bjuder på när Knutte träffade en random kossa.


Men vart är huvudet?


Kommentarer
Postat av: kajsa

Bra skrivet Towie,jag glömde ringa upp dej igår,förlåt jag ringer lite senare ikväll när jag fått lugn å ro.

Slitet å vara hundvakt men mysigt ändå.

Hoppas helgen va rolig och synd att jag inte kunde följa med er :( vi pratar mer ikväll pussar

2010-06-27 @ 14:17:54
URL: http://barrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0