Konsten att inte bli bakis

Trötthet, huvudvärk, illamående, vätsebrist... Allt detta och lite till får man stå ut med om man druckit för mycket öl en kväll. Att stoppa huvudet i toaletten stupe kvarten är inte alltid så kul. Hjärnan stänger ned sina funktioner, man kan inte ens räkna ut ett enkelt tal som 1+1, det enda som ekar i huvudet är OUT OF FUNKTION. Man förlorar en hel dag då man bara kan ligga i sidoläge i sängen och stirra rakt fram ut i tomma intet.

Jag brukar använda några knep för att slippa bli bakis (eftersom jag blir bakis på ungjefär två öl, haha jätte kul), brukar inte alltid funka och har man kommit över en gräns så går det ändå inte att undvika en baksmälla (en gräns som jag försöker undvika dock).
Att dricka ren vodka med lime eller annat utan sockertillsatser hela kvällen brukar funka fint. Att äta bananer (Kom ihåg att endast äta KRAV bananer så slipper någon oskyldig sköldpadda dö för att du ska slippa baksmälla) har jag hört ska återställa vitaminbalansen, och även tomater. Jag brukar öven försöka vara uppe och vaken länge, av någon anledning brukar det funka att inte vara för full när man går och lägger sig.

Öl, vin och wiskey rekomenderas inte, och blanda dem inte under kvällen heller, då brukar det bli en lång söndag.
Anledningen till att jag skrev detta inlägg är för att jag har en vän som aldrig någonsin blivit bakis. Och jag skulle kunna ägna resten av mitt liv ungjefär för att ta reda på varför han inte blir det. Då ska tilläggas att han inte direkt dricker med måtta. Inte ens en gnutta huvudvärk får han. Vad är detta för fenomen egentligen? Någon som har en medicinsk förklaring för detta?

Man har ju hört om sådana som inte kan bli magsjuka pga någon gen de har haft turen att få. Men att inte bli bakis? Omänskligt?

Har googlat lite på det dessutom. Läs lite -->HÄR<--.
Blev dock inte klokare på det. Dock stod det något intressant om ämnet ADH som hjärnan slutar producera när man dricker alkohol. Vilket gör att man blir bakis. Mitt förslag är att du inte har det ämnet i kroppen. :P  


Snyggaste. Valborg 09.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0