Tove väljer att vara glad

Jag har verkligen hittat något i mitt liv som fått mig att bara skutta omkring på små rosa moln.

Jag kännde hur mitt liv sjönk ned till botten. Ännu en gång. Så, en gång för alla, sa jag till mig själv, "Nej, detta ska inte få ta övertaget av mig igen". Man kan väl säga att jag bara överlät alla dessa deprimerande känslor till Gud. Jag bestämde mig bara för att vara glad. Och så, i samma stund som jag bestämde att mitt öde fick styras av en kraft större än mig, fick jag tillbaka en livsanda som jag inte kännt på många år. Min livsanda förändrades faktist på ett ögonblick!

Det tog några veckor att få fram den här känslan som jag har nu. Till en början var det bara att försöka sig förstå sig på hur man skulle tänka, men nu är det mest bara att flyta med.
Det kanske låter kliché-it och ni kanske tycker att jag snackar en massa Bull shit, synd för er i så fall. Öppna ögonen och se vad en mänsklig hjärna faktist kan åstakomma. Vem sa att livet är en kamp? Det är den faktist inte. Allt vi behöver är vår egna hjärna och tron på att vi kan åstakomma mirakel.

"Den verkliga hemligheten med att ha tillgång till sin kraft är att vara medveten om den".
Charles Haanel

Så, lycka är faktist ett val.
Fråga mig om ni vil låna "the secret", för jag rekomenderar er att läsa den. 
Och gå in på hemsidan HÄR.


Kommentarer
Postat av: kajsa

Blir så glad att du skriver om detta Towie :)

Fortsätt så som du gör nu så ska du se att allt blir bra :)

Sen kommer du dra åt dig mer saker som gör dig glad :) man blir lite häppen när det händer men det e en sån härlig kännsla när man upptäker att det funkar.

Skönt att jag kan prata med dej om detta :) det känns som alla andra tycker jag bara håller på med massa trams och tycker det här med hemligheten är flummigt.

Men huvudsaken är att vi vet att det funkar så får alla andra tycka va dom vill.

Jo den där lycko kännslan är hellt underbar :)

Puss på dej vännen :)



2010-03-21 @ 12:43:26
URL: http://barrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0