Förvara inte bananer i kylskåpet

När jag kommer hem till Fia (som ju flyttat precis), ser jag att hon förvarar två bananer i kylskåpet. De börjar få en lustig brun färg. Så jag frågar henne varför tusan hon förvarar bananer i kylen. Jag har själv gjort det en gång, och jag gör aldrig om det. För det första blir de lite hårda och konstiga, för det andra får de en lustig färg och blir förstörda. Nej, bananer ska förvaras i RUMSTEMPERATUR. Då blir de mognast och godast. (KRAV bananer är ju det enda bananer jag äter ska jag be att få påminna om).

Fia tycker inte att det är någe konstigt att förvara dem i kylen så det var inget mer med det.
Så här såg de ut på morgonen nästa dag:


Vad var det jag sa igen? Fia skruvade ned temperaturen i kylskåpet efter detta.


Kommentarer
Postat av: kajsa

hihihi lilla fian :)

Va skoj att hon flyttat,har hon en egen lägenhet?

Jag förvarade åxå mina bannaner i kylskåpet förutt hihihi.

Jag visste då inte att dom blev dåliga av det :)

Det tog en dag så va dom kolsvarta hahahha.

Men man lär sig hihihihi.

2010-06-20 @ 22:52:39
URL: http://barrets.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha så det kan gå! Nu har jag iaf hittat en bra temperatur för kylen! tror jag...:P

2010-06-20 @ 23:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0