Apropå olyckan

Läser om gårdagens bil olycka i nykvarn, som säkert inte undgått någon vid det här laget, på länstidningens hemsida. Man känner sånt stort medlidande när det händer så nära, och när det är bekanta inblandade. 

Nu när jag läser vad som står på länstidningens hemsida blir jag faktist ganska upprörd av alla dessa kommentarer från vuxna människor som direkt skjuter all sin ilska mot bilföraren, eftersom han var rattfull. Kommentarer som går att läsa är t.ex. 
 "...Vård under slutna former under lång tid samt samhällstjänst vid akutintaget på sjukhuset kanske gör framtiden säkrare föt rattfyllerister har en tendens att fortsätta sin verksamhet för de är ju odödliga när de är fulla".
 "Jag hoppas föraren får långt straff helst livstid".
"Oj hur kunde du på fyllan och ta dessa ungdomar in till deras död.Vad jag vi sörjer dessa ungdomar..du får ta ditt straff.."

Jag vill bara meddela alla människor därute hur förbannad och ledsen jag blir över dessa människor som bara måste ha någon att lägga all skuld på! Om du sätter dig i en bil, då är det på ditt eget ansvar om föraren är rattfull. Du väljer själv om du åkaer med. Du vet precis vad du ger dig in i, vi är alla medvetna om konsikvenserna och du ansvarar för ditt eget handlande. Varken sen du är rattfyllerist eller bara medpassagerare.

Missförstå mig rätt alltså, jag tycker att rattfylla är något utav det värsta man kan göra. Och jag kan inte förstå vad denna människa skulle göra bakom ratten. Men lika lite förstår jag passagerarna som faktist satte sig i bilen på egen villja.  

Så jag ber er alla, skyll inte ifrån er ilska på föraren när alla är ansvariga för sitt eget handlande! Ni vuxna människor borde skämmas. Han mår antagligen sämre nu än någon utav er kan föreställa sig.

Dock skänker jag några tankar och medlidande till alla inblandade.
RIP


Kommentarer
Postat av: Fiia

Har också funderat över det där o jag håller med dig,det är på allas ansvar-inte bara förarens!

2010-06-06 @ 22:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0