Bad karma

Tove: Kerstin, tänk på din karma.
Kerstin: Jag råkade döda en fluga igår. Jag satt i bilen och såg en liten fluga flyga vettskrämd omkring runt mig så jag öppnade fönstret så att den skulle få flyga ut och den satte sig på kanten. Men den vågade inte flyga ut så jag skulle hjälpa den, så jag petade lite på den, men då råkade den dö.
Tove: Stackars flugan. Men den kanske inte var rädd för att flyga ut den kanske satt där och gled med solbrillorna på och spanade på brudar vid bilfönster.
Kerstin: Ja. Och den var nog inte vettskrämd på mig heller, den vara reaggade till min musik.

Denna konversation skrattade vi åt gaaanska läänge. Alltså en utdragen konversation om en liten fluga. Kan man säga att vi är ganska trötta och lättroade på jobbet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0