Tumme upp, tumme ned

Tove känner för att sätta en tumme ned åt något hon irriterar sig rikligt på.

Satt häromdagen med datorn i knät i soffan medans teven visade en viss dokusåpa. Nämligen Paradise hotell. Dum som jag var hade jag ett öga på teven tills jag till slut la ifrån mig datan och ägnade den närmaste halvtimmen åt att känna skam för det svenska folkslaget. 
Svartsjuka, sex, bråk, tjafs, trams, trams och trams. Människor med IQ som en sardinburk springer runt och tror de är bättre än de andra deltagarna. Ingen av dem verkar ha någon integritet över huvud taget. Kära nån vilket patetiskt program!
Tummen ned åt Paradise hotell alltså.

Bara för sakens skull måste jag ju göra tummen upp åt något som jag faktist gillar också.

Jag åt min första lussebulle häromdagen. Fast egentligen var det en safranbulle, men whatever. Det fick mig i alla fall på bättre humör, och jag fick för ögonblicket minnas hur goda lusse katter är, helst med russin på. Mums. Fast degen är faktist godast av allt. Därför tänker jag ställa mig och baka lusse katter en dag framöver.
Tummen upp åt julbak alltså.


Kommentarer
Postat av: elly

Hej! Nu har jag en frågestund i min blogg, och de skulle vara jätte kul om du kunde skriva en elle flera frågor så besvarar jag de lite senare i veckan i min blogg. Kram =))

2009-12-14 @ 10:43:08
URL: http://thebeautie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0