Blåsta Tove

Tove är blåst. I alla fall om hennes Grekiska lärare får säga sitt. Eeeeh... Asså han har ju inte använt de orden, men jag kan ju bara tänka mig vad han tänker när han försöker trycka in grekisk grammatik i mitt huvud. Det blir ungjefär så att han tjatar: "Tove, (T)OOOOOOOO, heter det om man sätter ihop oú".
Tove själv hon ser ut ungjefär såhär: "?. . . ???????????".

Jag blir lite ledsen på mig själv faktist, för att jag inte förstår gramatik om jag inte får lite betänketid på mig, speciellt grekisk grammatik.

Undrar vad de andra eleverna tänker? De är en blandning av vuxna människor och ungdomar like me. De är dessutom lite vassare än mig själv, pluss att ett par av dem är uppväxta med grekiska. Fast vi skrattar inte åt varandra, bara med varandra. Men i huvudet kanske det går en tankegång som heter "Tove är blåst, dessutom är hon blond". . .

Kära nån, vem bryr sig vad de tycker. Nu får jag lov att plugga upp mig!
 

Snyggingen på boken där.

Kommentarer
Postat av: Skogslilja

Haha, grammatik är min grej vettu! kanske inte grekiskt dock, men jag kan ju slänga ett öga på det om du tycker det är för trist att sitta själv =)

2009-03-16 @ 20:32:54
Postat av: Lady Humpalot

Har hört att grekiska är bland det svåraste man kan lära sig så du behöver inte känna dig så kass :-)

2009-03-16 @ 23:55:52
URL: http://ladyhumpalot.blogg.se/
Postat av: kajsa

hihihihi jag förstår att det är svårt,men huvud saken är att du gör så gott du kan å kämpar.

tycker du är duktig.

ha en trevlig dag på gymmet.

själv ska man laga mat,är tröt men pimplar kaffe

hihihi pussar

2009-03-17 @ 05:41:44
URL: http://barrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0