Tanzania del 2.


Utanför hotellet i Dar.

Lågvatten.

Tove testar en pikapika. Den var utomordentligt god.

Fiskare antar jag.

Som ni kanske märker så hade vi det ganska rofyllt på vårt hotell i Paie.

Regnoväder fick vi också direkt efter vår skräckupplevelse på havet.

Typ ända shoppen i Paie. haha, frukt någon?

Musungon (vitingen) och Masaien.

Tove i slavkammaren (hon ser lite rädd ut).

Typ 500 JÄTTE spindlar i ett JÄTTE nät.

Gågata med tusentals shoppar i STONETOWN.

Solnedgång i STONETOWN.

Jätteskölpaddorna på PRISON ISLAND.

Sköldpaddebajs.

Mitt favvodjur. Det var ömsesidig kärlek.

Mercurus restaurang. Freddie Mercury bodde här när hans far emigrerade från Indien till Zanzibar.

Ser ni havet från vårt rum?
.
Vårt rum till vänster.

Vi snorklade typ tio meter från stranden. (nej jag är inte toppless).

Och för att sammanfatta min resa till Tanzania så har den vart helt underbar. Jag ville inte hem! Zanzibar var lungt och fridfullt och jag tyckte verkligen om STONETOWN.
Arusha var mindre turistigt vilket jag är glad för. Då jag fick uppleva båda delarna. Och sen både fattigt och mindre fattigt.
Ett land jag rekomenderar för er som vill uppleva något alldeles extra! =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hade jag sett dem där spindlarna hade d blivit första planet hem asså :P

2009-07-08 @ 23:25:56
Postat av: kajsan

åhh vilka härliga bilder :) och vilka stora sköldpador hihihi blev shokad att dom va så stora fick titta en extra gång hihihih.

gud vilken härlig resa ni varit på. :)

2009-07-09 @ 00:39:37
URL: http://barrets.blogg.se/
Postat av: Anonymus

Faan va het du är!!!

2009-07-10 @ 22:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0