Nu ska vi tvinga prästerna att gå emot sin egen tro (?)

Vad är det för skit? Den nya lagen kommer att tvinga kyrkorna att viga homosexuella, (om jag förstått det rätt). Vad fasen är det med människor nu för tiden? Varför ska vi tvinga människor att gå emot sin egen tro? Det finns kyrkor i Sverige som viger homosexuella, då kan ni kanske viga er där om ni behöver en kyrklig vigsel? För jag tror att prästers tro är så stark att de kommer att bryta mot lagen om det behövs för att upprätthålla ett rent liv och stå upp för Herren.

Själv ser jag det som så, som jag nämnt förut, att alla ska få göra det som finns i hjärtat. Om du är homosexuell får du vara det, om du vill viga homosexuella får du göra det, om du anser att det är fel att viga homosexuella par så ska du inte tvingas gå emot ditt eget livs tro. De flesta har fått fel uppfattning av kristen tro. Det är knappast så att alla kyrkor ser på homosexualitet som en sjukdom, utan bara något som går emot naturen och den kristna tron. Medans andra kyrkor kanske har en mer vriden syn på homosexualitet. Alla ser det inte som en sjukdom, och då menar jag verkligen inte alla! Man behöver inte se det så bara för att man är kristen.

Jag tror äkta kärlek oavsett kön gör Gud glad. Ibland kan jag bli arg då kyrkan säger sig välkomna alla med öppna armar, men tydligen inte homosexuella. Är inte det lite dubbelmoral? Då finns det ju faktist de kyrkor som verkligen välkomnar alla människor oavsett vad. Underbart!

Men låt inte prästerna gå mot sig själva och sin tro för att andra tycker att det är okej. Helt sinnessjukt! Det är som att du är vegetarian och någon tvingar dig att äta kött, skulle inte du bli arg och ledsen och stå upp för dig själv?

Kommentarer
Postat av: kajsa

jo klart att inte prästerna ska gå emot sin egen vilja.

Jag tycker att det e okej med att viga homosexuella det e ju kärlek.

2009-02-16 @ 20:16:02
URL: http://barrets.blogg.se/
Postat av: Helen

Håller med dig fullt ut i denna åsikt!

2009-02-16 @ 21:45:36
URL: http://lifeofmini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0