Niquab

Läste i City tidningen idag på tåget, vilket tydligen gått och blitt en vana nu när jag spenderar alldeles för många timmar på tåget... Som jag för övrigt är jäkligt trött på!!!
I alla fall. Där stod det om två muslimska kvinnor som blivigt avstängda från Västerorts vuxengymnasium på grund av att de bär niquab (eller med annat ord, burka).
Helt rätt enligt mig. Jag som ofta har starka åsikter om människors rättigheter, tycker trots allt att denna heltäckande slöja inte ska få bäras i skolan eller på jobb. Ja, ni som kämpar för kvinnors rätt i samhället, tyck att jag är korkad-i-bollen, men just av denna anledning (rätten i samhället), borde den totalförbjudas. Enligt mig är det bara okej att bära slöja om du visar ditt ansikte. Hur ska kvinnorna bakom slöjorna kunna intergrera vårt samhälle utan ett ansikte? Det är indirekt kvinnoförtryck att låta detta bli en del i samhället.

Totalförbud mot den heltäckande burkan bör införas för att framhålla ett jämnställt samhälle, enligt mig.


Kommentarer
Postat av: kajsa

håller med,måste bli varmt å bära denna slöja åxå urcha.

2009-02-16 @ 17:52:19
URL: http://barrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0