Om att flyta motströms.

Kan inte säga att jag är särskilt intresserad av varken kläder eller politik. Samhällets regler är bara riktlinjer för att kontrollera oss. När jag ser människor på tåget på väg till eller från sina jobb, ser jag människor som har gett upp sin frihet för att leva under samhällets lagar.

Om någon går ut på stan i sin pyamas ser folk snett på personen. Om någon går till kyrkan en söndag skrattar de. En normal person ska tydligen numera bära dyra märkeskläder och skor för 6000 spänn, annars är personen "helt ute", och tydligen ska du tillbedja modegurun.  
Det roliga är att människor faktist accepterar att leva i en värld av påhittad frihet, genom att underkasta sig samhället. Du lever som samhället vill ha dig, du fyller en plats. Du vet att människorna på gatan accepterar dig, eftersom du är med i en maskerad där alla spelar "normalast vinner". Du har ett tryggt hem och du vågar inte ta några risker.

Låt mig då påminna dig om att du har bara Ett liv. Varför ska du leva upp till andras förhoppningar istället för dina egna?
Låt dig inte luras av tidningar och teveapparater, för sanningen och friheten finns där ute, det är bara för dig att finna den.

Själv försöker jag få mitt liv att endast bestå av det jag själv vill, och det jag tror på. Om jag bestämmer mig för att åka till andra sidan jorden imorn är det ingen som kan säga att jag inte får eller kan. Jag skulle enkelt kunna säga hej då till mitt jobb för att hitta andra utmaningar.
 Om någon skrattar åt mig om jag skulle gå till kyrkan på en söndag skulle jag låta dem göra det, och om jag vill gå ut på stan i min pyamas så gör jag det. Skakar jag på axlarna är det bara för att jag inte bryr mig. Håller jag för mina öron vill jag inte ta in den skit du ger mig.



"Only 3 people have the right to judge me: Me, my self and I". Så stå på dig och ta ingen skit av någon!

Kommentarer
Postat av: kajsa

Precis Towis jag håller med dej,allt går utt på att man ska vara så normal som möjligt å inte sticka ut.Idag e allt så utseende fixserat.Det är ju insidan som räknas & personens personlighet.

Bra Towis att du gör som du vill det e det som ja gillar med dej,att du lever livet å gör precis som du känner för.Jag bryr mig inte heller ett skit om va andra tycker om min klädstil,duvet expl alla elaka komentarer om min tjal.Du har så rätt man ska stå på sig & inte ta skit.

Ha en trevlig kväll vännen kraaam kajsan

2008-10-20 @ 22:16:01
Postat av: Ewa

Håller helt och hållet med dig. Om du bara anar vilka blickar och rynkade näsor jag råkat ut för, bara för att jag fyllt 50 och gillar hårdrock och då menar jag Maiden och Metallica.Så stå på dig.

Kram Ewa

2008-10-20 @ 22:46:38
URL: http://starkmamma.webblogg.se/
Postat av: Skogsilja

Du har en poäng i det du skriver, men samtidigt får du det att låta som att alla andra som inte gör som du är offer. Alla är vi olika och jag tror att många kan finna sig egen lycka i ett sånt liv också, även om det inte är den typen av lycka som du söker.

=) Puss!

2008-10-21 @ 09:02:47
URL: http://metrobloggen.se/skogslilja
Postat av: Jojjo

Självklart ska man stå på sig. Satan vad trångt det måste bli på mianstream vägen om det är där alla ska gå.

2008-10-21 @ 17:06:16
URL: http://jojjogoesfilosof.blogg.se/
Postat av: Evelina

mycket klokt skrivit! håller med...även om jag måste erkänna att jag kanske inte alltid lyckas!

2008-10-21 @ 19:46:54
URL: http://www.metrobloggen.se/evsi
Postat av: N

Väldigt bra skrivet! Så sant!

2008-10-21 @ 21:24:07
URL: http://ninic.blogg.se/
Postat av: Carolina

Så sant så sant! :)

2008-10-22 @ 16:52:22
URL: http://metrobloggen.se/jaecarro
Postat av: Mysticá

Bra tankar! Intressanta och riktiga.



Tack för din kommentar i min "www.metrobloggen.se/play" blogg.

Tjejen vart mördad av sitt ex.

2008-10-31 @ 21:28:22
URL: http://metrobloggen.se/attinteligga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0