Tove funderar

Det har nu gått fyra månader av det här året. Det är för tusan en tredjedel. Och jag har kommit fram till att jag inte gjort något vettigt alls i år. Jag är inte nöjd med vad jag åstakommit. Ska man sikta högre kanske?
Okej, okej jag har testat en del nya saker och har planer för resten av året, men hallå, vart tog de senaste fyra månaderna vägen? Jag har knappt vart ute och partajat knappt heller. Jag har nog vart lite asocial ibland. Fy tusan så får ju inte året fortsätta, då får jag ångest.

Jag tror mitt arbete håller mig tillbaka lite. Efter jobbet är man så trött att man bara vill sova resten av dagen. (Det gjorde jag igår tex). Visst, visst man uppskattar de små stunderna mycket mer då. Men jag har funderat... Borde det inte vara tvärom i livet? Man har så många bra stunder att det håller en tillbaka från sånt som man inte vill göra? De där glada, spännande stunderna borde vara så många att man inte ens har tid att arbeta!

Då skulle mitt liv vara magnifikt, och alla andras också. Om vi bara kom till den insikten.

Kommentarer
Postat av: kajsa

håller med :) det skulle vara så att man njöt mer av livet och jobbade mindre.

Tänkte åxå på det idag när jag va ledig,visst njuter man mer då av stunderna.

Men tiden bara rinner iväg när man jobbar,så när man väll är ledig så orkar man inte annat än att ta det lungt.

Så ska det ju inte vara,man ska ju orka utt å hitta på massa skoj.

Funerade härom kvällen om det är värt att jobba så mycket.

Pengar blir det men man vill ju ha lite fritid.

Bra skrivet föresten :)

2010-05-06 @ 20:22:28
URL: http://barrets.blogg.se/
Postat av: Fiia

jag håller tyvärr också med...börjar bli dags att rycka upp sig nu! men det e vår o jag ser positivt på framtiden! Vi får ta oss igenom detta tillsammans o som sagt njuta av de lediga stunder man har!;)

2010-05-06 @ 21:33:46
Postat av: kajsa

Håller med Fia,livet är kort det är här för att levas.

Klart vi klarar det tillsamans :) man får börja tänka mer på sig själv nu.

pussar

2010-05-06 @ 21:50:53
URL: http://barrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0