En taxischaufför var nära att förstöra Toves Valborg.

Valborg.
Tove ska på partaj i Nykvarn. Hon ska tydligen ta taxi dit. Eftersom någon sa att det var smidigare. Och efter en ganska sliten arbetsdag är Tove på ganska dåligt humör ändå och har egentligen ingen lust med någonting. Men hon beställer ändå en taxi till hennes gata.
Efter en stund ringer taxischauffören och frågar vart fasen jag är. Denna irriterande och oytrevliga schaufför kan inte ens svenska. Jag blir smått irriterad eftersom jag inser ganska fort att han inte alls är nära mitt hem. Trotts att han säger att han bor i området. Efter att ha försökt förklara för honom en kvart vart jag bor har jag lust att lägga mig ned på backen och skrika. Så irriterad är jag.

Tove: Alltså hur svårt kan det vara. Jag bor på blabla gatan i södertälje.
Chaufför: Södertälje? Jag är i Salem.

Å dääär försvann alla mina sista krafter. Och han la på i örat på mig.

Sedan ringer sara och hopn får beställa taxi åt mig eftersom jag ändå är påväg att gå och lägga mig i min säng.
Kvällen slutade ändå lyckad måste jag säga.
Jag var tvungen att inse att dagen knappast skulle bli bättre att ligga hemma och deppa över en otrevlig taxidriver.

Är man på botten kan det ju bara bli bättre. Och det blev det.

Kommentarer
Postat av: kajsa

tycker att om man är taxi chaför måste man kunna tala svenska,kära nån tycker det va elakt av han att lägga på när det va han som gjort fel.

Vilken tur att det slutade gott iallafall

2010-05-02 @ 22:46:49
URL: http://barrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0