Dina handlingar påverkar andra människor och slår tillbaka mot dig själv

Det människor bör veta, men många inte ens verkar förstå (har jag märkt), är att när dina känslor tar över dig, påverkar det dina handlingar. Om du har mycket negativa tankar och känslor påverkar det garanterat dina handlingar till det mer negativa. Det i sin tur gör att du får en mer negativ syn på saker och ting och får svårt att uppskatta det som är bra i ditt liv. Det i sin tur (domino effekt eller spegel effekten), Gör att människor runt omkring dig påverkas negativt, och resultaten av dina egna handlingar gentemot dem slår tillbaka mot dig själv. Detta kan rent utav av leda till att människor tar avstånd och slutar bry sig.

Så nu tycker jag att vi alla ska börja tänka positivt!

"What goes around comes around".


Kärlek är bra.

Sådär, då har Filosofina vart lagom djup idag. Godnatt alla glada.

ps. Tack Kajsa för en mysig helg. :)


Kommentarer
Postat av: kajsa

hihihi tack själv :) bra att du va här och höll bebis sällskap medans jag jobbade :)

Jepps nu edet positivt som gäller,jag ska anstränga mig hårdare denna gång och inte falla tillbax.

dröm sött pussar

2010-06-07 @ 22:45:38
URL: http://barret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0