Tove pratar Libertarianism

Tove är faktist lite av en Libertarianist.

"Frihet innebär inte endast att individen både har möjlighet att välja, och måste bära bördan att vara tvungen att välja, den innebär också att han måste ta konsekvenserna av sina handlingar".
F.A Hayek


Libertariaismens tes: "staten ska inte ha någon roll att spela när det gäller hur en individ ska leva sitt liv. En libertarian skulle hävda att sådant som sexuellt beteende, vapeninnehav, och drogbruk inte bör vara föremål för restriktioner från samhällets sida. 
 Det enda undantaget från denna generella princip är den roll som en minimal stat måste ha för att garantera att individens frihet inte kränks". 
Lilla boken med stora tankar om filosofi.

Passar ganska bra in på mig huh? Frihet är trots allt det största jag har (och kärleken såklart). Jag slänger in ett inlägg mer ingående om Libertarianismen när jag har mer tid och ork att försöka förklara mer ingående.

Får se om jag lyckas blogga något imorgon innan jag åker på Bandit kryssning.
Om inte, ha en bra helg allihopa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0