Tove faller för de med minst röster

Tove och Fia ska gå på Peir Pressure festivalen den 20 juni. Så jag var inne på deras hemsida. Där hade de en tävling mellan tio olika (väldigt bra) band. Eftersom jag ville vara rättvis så lyssnade jag på alla tio grupperna. Trots att en av dem endast hade en enda röst. (Jag tänkte att de säkert var så dåliga att jag inte skulle kunna lyssna på en hel låt). Tji fick jag. Jag lyssnade på alla tre låtarna och var helt tagen av dem.


Å jag är väldigt kräsen när det kommer till musik. Den här gruppen var extremt bra alltså, med ett eget musikaliskt sound, pluss en helt suverän sångare! Jag kan inte förstå varför de bara fått en röst, medans den grupp som ledde hade över 2000 röster. Måste vart någe fel på folks öron?


Lyssna på Smash into pieces och deras låtar här, och gå in och se om jag och mitt musikaliska öra har rätt eller fel.


Här är en låt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0