En dag på jobbet..

E och Tove ska lämna en nyckel till en kund. De bor i lägenhet och vi är tvugna att parkera utanför den låsta porten. Tove ringer från sin telefon hem till kunden. (Namnen är påhittade).

Jätte gammal (senil?) Greta: Hallå?
Tove: Hejsan. Jag ringer från...
Greta: Hallå? Vem där?
Tove: Jag ringer från blabla och ska lämna tillbaka er nyckel.
Greta: Jag vet inte vad ni pratar om. Hej då.
Tove: Neeej. Vi skulle lämna en nyckel till er. Vi har arbetat i ert hem.
Greta: Jaha. Ja men Gösta gick ner. Hej då.
Tove: Ehm.. Vänta. Vart är Gösta då? Han är inte här nere och vi kommer ju inte in utan att någon öppnar.
Greta: Nej. Men han gick ner för ett tag sen. Hej då.
Tove: Gick han kanske någonannanstans?
Greta: Jag vet inte. Hej då.
Den gammla damen lägger på luren.
Jag ger upp och E tar över. Hon ringer upp.

E: Ja vi har arbetat i ert hus och vill lämna tillbaka nyckeln.
Greta: Ja men Gösta är inte här.
E: Nää, inte här heller.
Greta: Han kanske gick till bastun...

Så kan det gå när man arbetar där jag arbetar. Allt ordnade sig dock när vi listade ut vilken lägenhet de bodde i och vi kunde lämna tillbaka nyckeln.

Kommentarer
Postat av: kajsa

Hahahah hellt underbart Tove :) jag skrattade när jag läste detta :)

jag saknar dej faktiskt vännen,jag ska börja säga ifrån jobb nu så att vi kan träffas och ta en fika på stan någon dag :)

Jag behöver lite ledigt,vill njuta av det fina vår vädret :)

puss

2010-03-31 @ 21:55:11
URL: http://barrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0