Tre viktiga hörnstenar i livet.

1. Var alltid medveten om att du förtjänar det du vill ha mest av allt. Låt ingenting rubba den tron du har gentemot vad du förtjänar. Låt ingen levande varelse säga vad du inte förtjänar. Du ska veta att du är värd guld och gröna skogar om det är det du önskar mest av allt.

2. Var alltid tacksam. Vilken situation du än befinner dig i, känn tacksamhet. Du kanske har gråtit och skrikigt över någonting. Bra. Var tacksam att du fick vara med om den upplevelsen, det gjorde dig till den du är idag. Du är aldrig densamme från en dag till en annan (även om du tror det), upplevelserna igår gjorde dig starkare idag. Var tacksam över det.

3. Se alltid ljust på alla situationer. Har du svårt att se ljust på omgivningen om du befinner dig i en liten mindre ansträngd situation? Säg bara till dig själv "för tusan, det här klarar jag, det ordnar sig". Det brukar jag intala mig. Då brukar lösningen alltid komma fram på något sätt. Att vara negativ inställd lönar sig aldrig.

Är det en nyhet för er? Tänk efter, du kommer att må så mycket bättre i psyket om du börjar känna tacksamhet. Det kan jag garantera. Om du blir medveten om att du förtjänar det du vill ha, vad kommer då att stoppa dig? Se lite mer positivt på tillvaron, då kommer du att få ut så mycket mer av varje situation.


En glad fjäril poserade för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0