Nu förstår kyrkan att homosexuella inte känner sig välkomna

Alltså seriöst.
Hörde detta på radion i morse. Jag fick lite blandade känslor på detta budskap. Just för att "Nu förstår de..." nu, NU! Hur sega har ni vart egentligen? Om ni hade lyssnat på mig för sex år sedan hade ni fattat det då?

Fasen vad arg jag var när jag komfirmerade mig, eller jag var inte arg NÄR jag komfirmerade mig, utan bara bitter på det faktum att jag hörde detta jämt och ständigt. "Vi älskar alla människor, men homosexuell ska man inte vara. Alla är välkomna i kyrkan. Men homosexuella kan man bota". Okej vår pastor var kanske inte den bäste att förmedla saker under den tiden. Men vad jag blev frustrerad och arg! Jag hade lust att ställa mig upp inför alla och skrika åt dem och säga till dem att lyssna på hur de låter!

Aja, men nu har kyrkan äntligen fattat. (TRÖGFATTADE PASTORER). Jag ifrågasätter inte budskapet i bibeln, men jag ifrågasätter hur ni förmedlar buskapet ibland. Ursäkta mig om någon därute blev bitter på mig för att jag yttrar min åsikt lixom. Tycker ni kommer några år försent bara. Nu, FINALY, är de välkomna in i gemenskapen. HURRA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0