En konversation att ta lärdom av...

Pratade med en vän från grekland, på msn igår. Såhär gick det:

...
Ch: I wish I could do that travvel around like you do.
Tove: Whats stopping you?
Ch: All this things holding me back. I cant do like you, just leave one day.
Tove: You can do whatever you want, and you can be whoever you want.
Ch: Yes, but I haft to think about work and things... Whats going to happen when you are 60 years old, and you live on the street and you got nothing?
Tove: I will be happy., Because I got the world.

Någon som inte förstår vad jag menar? Låt mig ARTIKULERA:
Jag dör hellre idag, och vet att jag levt varje dag fullt ut, Än att bli 60 bast och veta att jag levde mitt liv med bara arbete för att kunna ha kvar mina ägodelar när jag är gammal.

Simpelt å bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0