Uppdrag rädda Kilimanjaro

Jag blev lite ledsen när jag nu gick in på Aftonbladets hemsida och hittade ett litet inslag om Kilimanjaro, och hur stor påverkan vår levnadsstandard faktist har på Kilimanjaros natur. 
Det känns väldigt personligt för mig eftersom jag själv har vart i Marangu och klättrat (!) i Kilimanjaro. Det är väldigt fin natur där och det vore synd om denna blev förstörd på grund av att vi människor inte kan sammarbeta och komma fram till inte bara långsiktliga utan även kortsiktiga lösningar. För det enda som politikerna verkar komma fram till är långsiktliga lösningar, om si så där 20-30 år, då blir det förändring! För mig skulle de lika gärna kunna säga: 

"Nu har vi ändå si så där 20-30 år att se på när vår natur förstörs, och människorna som lider. Men ekonomin går i alla fall stadigt uppåt"!
För i slutändan, är det alltid pengar som spelar störst roll i alla fall.



Medans vi vanliga Svenssons bara kan göra små förändringar, så är det ändå politikerna som har den högsta rösten, allt går genom dem, så de kan alltså göra den största förändringen. Vi kan inte fortsätta vandra i blindo och tro att allt kommer att lösa sig. Jag vill säga att vi inte bara måste se långsiktligt utan även kortsiktligt. Vad kan vi göra för förändringar i vår vardag som faktist kan göra förändring idag?
In med förslag tack. Så lägger jag ut dem i bloggen senare.


Underbart vackra Kilimanjaro.

Se inslaget --> HÄR. <---

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0