Zsa zsa zsu

Tove pratar ofta om zsa zsa zsu. Och är det någon som inte vet vad det är, antar jag att ni inte är ett fan av 'sex and the city'. Anyway, zsa zsa zsu är den där känslan man har i början när man träffat någon. När man bara MÅSTE ha personen, och man har fjärilarna i magen. Kanske försvinner de efter ett tag, antagligen, men då har man alltid kvar minnerna av fjärilarna i magen från den där första tiden, och visst känns det bra när man tänker tillbaka på det? 
Föresten, man blir ofta påmind av känslan när man är i ett förhållande, t.ex. när personen gör någon oväntat gulligt som får dig att känna dig uppskattad. Behöver inte vara någon stor gest, kanske bara något litet som en puss på kinden offentligt. Är inte det helt underbart?
 
Nu frågar jag jag er samma sak som Carrie Bradshaw gör i zsa zsa zsu avsnittet, hur kan man kalla ett förhållande, ett förhållande om man inte har, eller någonsin har haft känslan av zsa zsa zsu?
Jag menar, man hör ju människor som säger saker som "Jag vet inte om jag är kär i honom/henne. Detta kan bero på två anledningar:
Antingen behöver du förlora personen för att inse hur mycket du vill ha han eller hon. Eller så är du helt enkelt inte kär. Det finns inga andra alternativ, om man är kär så vet man det, just på grund av fjärilarna i magen.

Hur vet man att man älskar någon då? Ja, det är ju en helt annan fråga...



Då vet ni det.

Kommentarer
Postat av: kajsa

älskar åxå sex and the city.

Zsa zsa zsu kännslor är det bästa jag vet hihihi.

puss vännen

2009-03-29 @ 22:03:25
URL: http://barrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0