Avreaktion av översvämmande känslor

Agressivt och ordbajsande, låt bli att läsa om ni inte är beredda att riva ut ögonen på någon.

Kom inte och säg att du är min vän om du inte tycker om mig
Om jag inte räcker till för dig ska du inte komma och berätta vem jag ska vara
Kämpar du för att behålla dina vänner eller för att stöta bort dem?
Vill du att jag ska tycka synd om dig när du vägrar att inse vad du håller på med och vilka vänner du sårar?
Får du ett rus av att snacka blaj om de du håller kär?
Känner du att du är bättre människa än dina medmänniskor?
Jag ser när du sårar de som vi båda har nära om hjärtat, hur kan du vara så jäkla osmidig?
Du är inte ensam i den här världen, och världen kretsar inte kring dig och dina bekymmer, som i mina ögon är ganska obetydliga
Jag förstår om du tycker synd om dig själv, för det är ju så synd om dig, jag menar, verkligen
Du har ingen aning om vad som är på väg att hända, för om du visste det skulle du ta vara på varenda minut du har kvar här på jorden
Vi sitter alla i samma båt, det är bara upp till var och en hur man bestämmer sig för att skapa vägen på vågorna
Om du vill hoppa i "varsego".
Är du så självisk att du inte kan känna empati längre?
Sluta sticka ut ögonen på de som fortfarande tycker om dig och inse att ingen vill bli som du
Lite ironiskt att du får tiotusen skedar, när allt du vill ha är en kniv eller hur? ironiskt var ordet
Du vill inte att dina vänner ska tycka om varandra, men vill du att de ska tycka om dig?
Om du kallar dina vänner för idioter och andra ord så är du helt enkelt inte värt besväret
Innan du hjälper din vän med flisan i hans öga ska du ta bort den planka som skymmer din egna syn

Tove tycker inte om att se någon av sina vänner må dåligt på grund av vad en annan människa har sagt eller gjort. Detta gör henne mer upprörd än något annat. Den enda som förlorar på att vara elak är du själv, men ingen känner empati för en sådan människa som bara tänker på sig själv.

Tove var tvungen att avreagera sig för världens sötaste väns räkning. (du vet väl vem du är)
Du vet att du har mig <3.

Kommentarer
Postat av: Emma

Tove du är världens underbaraste kompis i alla väder! <3

Tack för att du står upp för mig.

Kraaamar E

2009-03-26 @ 22:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0