Att göra en människa lycklig är det viktigaste i livet

Tittade på "grabben i graven brevid" häromkvällen i min ensamhet. Vid ett tillfälle i filmen är det en konversation mellan Desiré och hennes vännina.

Desiré: "Jo men han gör mig lycklig... Men det finns viktigare saker i livet."
Vänninan: "Vaddå"...?

Det fick mig verkligen att fundera på vad som är viktigare, och jag insåg att det finns ingen viktigare egenskap hos en människa, inget man kan värdesätta högre, än när en person gör en annan person lycklig!
Vad är det för mening med att umgås med människor som inte gör en lycklig?

Tänk på det ni, nästa gång ni tänker att det finns viktigare saker i livet.

Punkt slut.

Kommentarer
Postat av: carina björck

att ge är att få! ge lycka och du får lycka!

2009-03-22 @ 16:13:57
URL: http://carinabjorckblogg.carinabjorck.se
Postat av: kajsa

håller med towie,bra skrivet som alltid.

Kram från kajsan

2009-03-22 @ 16:43:42
URL: http://barrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0