Wild Africa

Helluu alla glada dar hemma i stugorna!

Nu har jag antligen kommit in pa internet har i Arusha, en halvtimme med dalla dalla fran Sofias hemby, pa vishan. Jag och Sofia har vandrat runt i staden idag. Jag var radd for afrikanerna i borjan, men de ar valdigt trevliga hela bunten. Halsar garna och pratar. Jag kan dock inte spraket sa bra, femhundra olika halsningsfraser beroende pa om man ar yngre, jamnarig, eller aldre osv. Sa jag springer runt och sager "asante" till allt vilket betyder TACK.

Igar kvall kom vi hem igen till Sofias jatte trevliga familj efter 2 dagars safari.
Forsta dagen var det safari vid 'Lake Manyara", dar sag vi en hel dros med olika sorters djur. Daribland elefanter, bufflar, giraffer och lejon nagra meter fran bilen (vilket ar mycket ovanligt att fa se dar) + apor, zebror, gnuer och hundratusentals flamingos.. aa you name it.

Igar var vi vid Ngorongoro-kratern. Mitt pa slattern. Dar bor det mycket masajer i bergen och de vallar sina kor pa slatterna. Dar sag vi forutom alla djuren vi sett dagen innan flodhastar, noshorningar, olika sorters antiloper och nagra vildgrisar (Pumbor).

Det var jatte fint dar, onskar jag kunde bjussa pa nagra bilder.

Pa fredag blir det Marangu, dar vi ska spana in staden. Dar ska vi bo i ett missionars gaststuga och de ar valdigt inne pa att laga all mat till oss.

For ovrigt sa finns det inte sa mycket att beratta forutom att det ar val precis som man tankt det, blandad fattigdom, manniskorna bar vattenhinkar och bananer pa huvudet. . .
Ciao sa lange.

Kommentarer
Postat av: Michelle

Åhhh, gud så kul. Du måste uppdatera OFTA!

Gärna bilder också :)

2009-06-17 @ 14:16:45
URL: http://www.majshell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0