Marangu's myt



Denna kvinna star avbildad som staty pa ett vattenfall i Marangu. (Bilder pa vattenfallet far ni se en annan dag, da detta internet for tillfallet har latit det tagit en timme for mig att ladda upp bilderna till det forra inlagget).
Hon blev med barn utom aktenskapet och skulle darfor straffas med doden genom stening. Hon tog da hellre sitt liv an att lata sig dodas. Sa hon tog sig upp pa vattenfallet och tankte hoppa, men tvekade. Nar han vande sig om stod en geopard och iaktog henne. Hon snubblade da nedfor vattenfallet och dog.

Detta ar dock bara en myt, for att locka turister till vattenfallet. Iaf om man ska lyssna pa manniskorna som bott dar i hela sitt liv, och aldrig hort talas om henne.

Pa onsdag borjar min och Fias langa resa mot DAR ES SAALAM, varifran vi ska ta baten till ZANZIBAR pa torsdagen. Bussturen tar ca tio timmar harifran till DAR, sen har jag ingen aning om hur lang tid det tar med baten. Men troligtvis har jag internet pa ZANZIBAR. Sa mer bloggning da.

PS. TILL FAMILJ OCH VANNER: DET AR FULLT TILLATET ATT KOMMENTERA INLAGGEN!!!!!!
CIAO PA ER SA LANGE.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på dig gumman!! Ni värkar ha det bra. Det ser härligt ut på bilderna du lagt ut. Hoppas ni får det mysigt på Zanzibar. Vi hörs snart//mamma.

2009-06-23 @ 17:29:29
Postat av: kajsan

Hej min vän,vilken intressant läsning :)

Har inte haft tid å läsa din blogg men ikväll så slapp jag jobba så då tog jag mig tid :)

Låter som ni har det jätte mysigt där nere i afrika.

Men du ska veta att jag saknar dej,tänker på dej varje dag hur du har det,å så klart Fia.

Här i sverige edet som vanligt,här händer inget specielt,jobbar gör jag mycket men vädret har då blivit mycket bättre.

Kommer bli 30 grader varmt på lördag,då jag ska jobba :(

Men ha det riktigt gött å ta hand om varandra pussar från barret

2009-06-25 @ 00:18:13
URL: http://barrets.blogg.se/
Postat av: Freedomtravel

Hoppas du får en bra resa till Dar och Zanzibar! Zanzibar är fantastiskt fint och stränderna är helt underbara! Båten tar inte så lång tid, kanske 3 timmar, jag minns inte. Om ni köper biljett vid hamnen så tänk på att alla försöker lura er genom att öppna låtsaskontor och sälja de riktiga biljetterna till mycket högre pris... men de försöker väl bara tjäna sig lite extra pengar förstås...

2009-06-26 @ 13:38:41
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: kajsan

Nä lilla towie när kommer du hem??????

Saknar dej jö.

puss från kajsan

2009-06-27 @ 18:02:10
URL: http://barrets.blogg.se/
Postat av: Michelle

Det är jättekul att läsa om ditt resande. Keep up the good work :)

2009-07-04 @ 20:52:35
URL: http://www.majshell,blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0