Vem skulle klandra?

Minns ni det där mordet i Linköping för några år sedan? Två personer blev knivhuggna till döds. Hemskt måste jag säga. Ibland kan jag få lite ryck och klura på vad fasen folk tänker med? Hur kan detta mord inte vara utrett ännu? Vad är hela grejen? Vad är det för mening...?
I vilket fall, jag tror, som vissa andra, att detta mord utfördes av ett barn.  
Och nu undrar ni vart fasen jag vill komma med detta inlägg?
Jo, om mitt eget barn skulle komma hem med blod på jackan och berätta att han eller hon just knivmördat två helt random personer på gatan, hur skulle jag då reagera?
Jag skulle då aldrig klandra den familj som utlämnar barnet för polisen. Samtidigt skulle jag aldrig någonsin klandra dem som tar sitt barns parti och säger att nu glömmer vi detta och pratar aldrig mer om detta.
  


Rätt freaky tavla va? Precis som mina tankar kan vara ibland...


Kommentarer
Postat av: kajsa

urch läskigt med mord jo ibland undrar man hur människor tänker att dom kan va så onda.

Och ett barn desutom :(

2009-02-02 @ 19:26:43
URL: http://barrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0