Konsten att palla vänta på grönt ljus

Ni vet när man vandrar runt på Stockholms alla gator. Det kan verkligen vara svårt att fatta att man ska, eller snarare borde, invänta grönt ljus innan man korsar gatan. När jag vandrar ensam så skiter jag fullständigt i hur många som går över gatan mot det röda lyset, jag inväntar ALLTID grönt ljus. Det är under mycket velande (ska jag gå, ja, eller nej, eller hinner jag, ja eller nej föresten, jo, nej hoppsan det gick ju inte), som jag inser att det är mycket smartare att invänta det gröna ljuset innan gatan korsas.
Är jag med mina vänner, vilka ofta går rätt ut i gatan, då tar jag chansen att bli överkörd jag också, lets face it, om polaren blir på körd (peppar, peppar), då kan man ju bli det själv också, eller det jag menar är väl att det är värt risken dådå. (Ta i trä nu allesammans).


Kommentarer
Postat av: Fiia

Haha..om du kommer ner till Tanzania så får du inte tveka,inte för att det finns nå rödlysen o så där men där har de tydligen ingen rerspekt alls för gående..du måste vara säker på att det inte finns några bilar i närheten innan du går över gatan!!

2009-02-09 @ 17:05:13
Postat av: kajsa

hihihi jag e sån som springer utt i gatan ja e en stressad människa.

jag ska bli mer som du,tadet lungt, igentligen varför ska man stressa bättre å koma över levande.

sist när sara å ja va utte sprang vi till bussen,såklart skulle jag gena över vägen,sara tog tag i mig då för det kom en bil urcha ja dax å varva ner kanske hihihi

puss

2009-02-09 @ 20:13:54
URL: http://barrets.blogg.se/
Postat av: Skogslilja

Haha, jag stannar också alltid när jag går själv.. då har man ju ingen brådska utan lullar på. När man går med nån däremot då jäklans knallas det på av någon anledning =P

2009-02-09 @ 22:02:52
URL: http://metrobloggen.se/skogslilja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0