Inget skulle få mig att byta.

Minns någon när man gick i grundskolan? Främst högstadiet. Det var väl ändå en jobbig tid? Det mesta gick ut på att försöka vara populär, om man gjorde något fel då var man en "tönt". Kära nån alltså. Jag var dock aldrig riktigt en del av de "coola", som man sa på den tiden. Ibland kunde de "coola" försöka få mig att byta sida, bort från töntarna. HAHA, typ som en räddningsaktion... Nope, det gick inte. Jag föredrog ändå mina vänner, även om vi var ganska elaka mot varandra ofta, vilket vi bara skrattar åt idag. Ofta önskade många att de var som dem. Dock utvecklade jag en sida av mig själv under den här tiden som nog är min starkaste sida idag. Nämligen den som sa "I dont give a fuck". Jag brydde mig faktist inte om någon fick för sig att jag var en tönt, vad det ordet nu kan betyda, jag sket i modet och vandrade runt i mjukisbrallor i skolan och jag var helt otroligt nöjd med att vara med de människor som jag tyckte om och hade något gemensamt med. 

 Nu när jag tänker tillbaka, även fast man ville ha femhundra vänner och kunna gå fram och prata med de snyggaste killarna på skolan, finns det ingenting i hela världen som skulle kunna få mig att villja vara en av "dem" igen. Den där tiden var kanske inte den mest positiva tiden, men idag har den skapat mig till något bra. Jag ser också mina vänner som jag fortfarande har kvar sedan dess, att några fortfarande har svårt för vissa saker, vilket gör mig otroligt arg! (Inte på vännerna, utan på dem som gjorde de illa), och jag skulle aldrig under några som helst omständigheter villja förvandlas till någon av de där tuffa idioterna som förstört något så fint hos mina vänner! Inte ens under pistolhot.


Tre survivors från grundskolan. Två av mina stora kärlekar <3.

Kommentarer
Postat av: lina

nej, högstadiet vill man inte tillbaka till. fy fan!

2009-02-28 @ 18:43:13
URL: http://linahelena.blogspot.com
Postat av: kajsa

Heelt rätt towie,gud man glömmer aldrig vad idioterna gjorde.

Bra att du tog upp det hoppas dom läser det å tar åt sig.

så fint skrivet på slutet.

Jag älskar dej & sara mina soulmates

hoppas ni får en riktig mysig kväll

jag saknar er pussar

2009-02-28 @ 19:26:11
URL: http://barrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0