Ångest

I perioder gå Tove igenom en del ångest.
Det är ångest över sådant som inte går att styra över och saker som inte går att ändra på. Hela ångesten handlar nog om kontroll. Vad har man egentligen kontroll över?
Detta grubblande har ett fåtall gånger gått över i ångestattacker, som hon lärt sig styra hyffsat bra.

Just nu har Tove en sådan period, och det är bara en person som skulle förstå mig i nuläget. Fiia kom hem! Jag saknar diig! <3

I ångest peroderna tänker Tove alldeles för mycket på saker som hon inte behöver oroa sig så mycket över egentligen. En riktig grubblare blir hon. Och rädd är hon.
Dessa perioder brukar gå över, om inte går Tove in i en period då hon bara vill supa skallen i småbitar varenda dag fram till våren. Deprimerande va? Men ja, som sagt, sånt är livet.

Fast ibland undrar jag om Gud ens har en mening med detta eller om allt sitter i Toves head.... Vad är meningen? Kan någon förklara det för mig?


Fia och jag på Gran Canaria. Där var det soft.

Kommentarer
Postat av: Fiduz

När du kommit på svaret på den frågan kan du väl höra av dig! Puss och snuffs på dig!

2009-02-09 @ 22:00:33
URL: http://fiduz.blogg.se/
Postat av: kajsa

lilla guman men du försök att inte oroa dej.

jag vet det är svårt men när du känner att ångesten kommer så gå utt å ta en rask promenad,det har hjälpt mig.

Eller ta med dej en vän och gå utt å gå.

eller ring en vän,duvet du kan alltid ringa mig.

Jag tror du stänger inne dinna känslor,inte bra ibland kan det va skönt att parata med någon.

Det finns alltid en anledning till alla dessa ångest attacker,Sånt som man måste prata om för att sedan kunna gå vidare.

Jag känner igen det där med att supa skalllen i småbittar.

Av min tidigare erfarenhet så tog jag åxå till alkohol mm för att minska ångesten.

En del vänner vände mig ryggen & vissa hjälpte mig istället.

Då märker man vilka som är ens riktiga vänner.

En riktig vän vänder aldrig ryggen.

Du är en riktig vän,jag har märkt att du inte är den personen som är dömande,utan hjälper en istället.

STOR KRAAAAM TILL DEJ TOWE

Nä bäst jag slutar nu börjar bli för kännsligt nu hahahah.

Men jag ställer alltid upp på dej vännen,ring eller kom & hälsa på mig när du vill.

PUSS

PUSS



2009-02-10 @ 13:58:45
URL: http://barrets.blogg.se/
Postat av: Fiia

Vilken läcker bild-NOT..;P

Tove,hoppas o tror att du redan vet att jag ALLTID finns här för dig,trots långa avstånd o du kan dela ALTT med mig.

saknar dig!!PUSS

2009-02-10 @ 17:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0