Oprah

Jag måste bara kommentera morgonens program av Oprah.
Det handlade om en 14 (!) barns mamma. Hon hade just fött åttlingar via provrörsbefruktning, och det hade tydligen blitt stor uppståndelse i USA, på grund av omständigheterna kring denna mamma. Hon har det tydligen svårt med ekonomi, och allt vad det heter. Det jag stör mig på är att alla Amerikaner är så fördömmande. De tyckte det var fel av henne att inplantera åtta embryon.

Det är okej att ha åsikter. Det är okej att döma. Men nu är ju barnen födda, sluta grubbla över vilka val hon kunde ha gjort och se frammåt istället. Det enda de diskuterade var hurvida hon kunde gått tillväga istället, innan barnen var födda. HAAALLÅÅÅ? hörs jag eller? Barnen är redan födda! Se frammåt. Hjälp denna stackars mamma istället för att hålla på och lirka med hur det kunde ha vart.

Ge er. Kära nån...


Oprah och Nadya Sulemans far. Oprah diskuterar hur det kunde ha vart, pappan berättar hur det faktist är i nuläget!


Kommentarer
Postat av: kajsa

Mycket bra skrivet,som vanligt :)

Ja urcha för folk och deras fördomar. :(

Puss vännen

2009-04-06 @ 21:58:31
URL: http://barrets.blogg.se/
Postat av: Elin

Fast det som var kruxet i att de överhuvudtaget tog upp ämnet och diskuterade det, var att det inte är "lagligt" att stoppa in så många, beroende på hur gammal man är. Om jag minns rätt, så var det två eller tre embryon, som hon skulle fått "stoppa in" och inte åtta.

2009-04-06 @ 23:36:49
URL: http://elinmauno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0