Dagens goda gärning.

Dagens goda gärning.


Efter att ha träffat Sofia en sväng på stan tog jag bussen hem igen. På bussen finns det ju en del lustiga människor att titta på. Det jobbigaste är när de sätter sig bredvid en själv och man utsätts för en plågsam doft. Denna doft kan bara sammanfattas i ett ord, nämligen alkohol.

Idag hade jag turen med mig, då en så kallad A-lagare satte sig bredvid mig. Han var inte bara onykter, han luktade även gammal sko. När han gick av bussen vinglade han till och tappade samtidigt sin plånbok. Detta märkte han självklart inte utan klev av bussen med tron på att allt var som det skulle. Jag och tjejen som satt mitt emot mig kollade på varandra med en blick som sa "jahopp, å vem ska springa efter honom"? Denna vem blev självklart jag. Och som tack för det fick jag en kram, vilket inte var den bästa plan han haft direkt.  Men det var bara att hålla andan och springa in i bussen igen.


Mitt egna Alag på Rhodos.


Men en god gärning gjorde man iaf.


Kommentarer
Postat av: kajsa

Bra towis att du gjorde så.

Även fast han lukta illa så gjorde du alldeles rätt.

Du e en god människa towis.

Puss å kram vännen

2008-10-13 @ 20:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0