Väntar fortfarande - Rhodos minnen väcks till liv.

  
En massa minnen från sommarn kom precis upp...
Kanske beror på att jag konverserar med en Rhodos pojk som väcker en massa jobbiga minnen till liv.

Jag blir så arg när jag tänker på vad jag utsattes för. Att ingen människa hade hjärta att stå upp för mig. Vissa människor vet att de haft fel, men ändå vägrar de be om ursäkt. Även om jag inte kände alla så väl från början, så skulle det ändå betyda jätte mycket om människorna bad om ursäkt för vad de utsatte mig för. Inte bara det att jag mådde riktigt pissigt just då, mitt självförtroende är fortfarande sabbat och jag har svårt att lita på folk och därav blir jag ofta ganska sarkastisk, allt till en följd av den (kan man kalla det mobbing?) jag utsattes för. 
Att människor vänder en ryggen när man behöver dem som mest, människor skriker hora efter en, att bli totalt ignornerad när man vill förklara att man är oskyldig, att bli tilldelad kommentaren "snackar din humhum* albanska ännu? eller att andra människor försöker styra vem jag får umgås med.  Det är nog det värsta jag blivigt utsatt för i mitt liv. 

Jag tror inte att dessa människor förstår hur de har förändrat mig. Det jag upplevde de där veckorna har utvecklat mig väldigt mycket, men inte bara till det positiva, tyvärr.

När jag tänker tillbaka på den här tiden blir jag väldigt ledsen.
Tiden läker alla sår, säger man. Men jag väntar fortfarande. Jag har pratat förut om att gå i terapi för att hitta tillbaka till mitt rätta jag. För jag vill inte må dåligt längre.
Jag straffades för ett misstag som egentligen bara var mellan två personer, och tro mig, jag mår dåligt fortfarande för allt som hände, men nu vill jag gå vidare, bara glömma och gå vidare.
Det är svårt, speciellt då jag tycker att jag förtjänar en ursäkt. För det är knappast så att jag förtjänade all skit som jag fick ta emot, och även om du tror att du vet allt vad jag vart med om, så tror jag att du missat ungjefär hälften av sanningen.

Tack och lov för de människor som faktist inte brydde sig om vad andra människor hade för sig, för tro det eller ej men ett fåtal sånna fanns det, och de var underbara mot mig, och inte bara för att jag behövde det, utan för att de tyckte om mig. Utan dem så hade jag nog bott under en bro och tigt mat av fåglarna.

Anyway, nu har jag fått skriva av mig lite känslor. Hoppas ingen har missförstått mig nu, om nu folk ens förstår vad jag snackar om.


En skrattretande bild, precis som denhär situationen.

Å föresten, vill bara tilldela en STOR BAMSE kram till alla mina vänner här hemma i sverige, för att även om ni är långt borta så är ni ett stort stöd då jag inte befinner mig i landet.

Väntar fortfarande....

Kommentarer
Postat av: kajsan

Min lilla vän.

jag blev lite chokad när jag läst din text.

Sitter här nu å inte riktigt vet hur jag ska säga.

Ja fattar inte dom människorna kunde behandla dej så.

Du e en sån härlig människa att ugås med plus att du e så genom snäll.

Som jag sagt förutt så e du en av dom coolaste människa jag har träffat.

Jag kan förstå det har hänt mycket där.

Jag tror du ska umgås med människor som du mår bra av att va med.Såna som tycker om dej som du e.

Det finns så mycket avundsjukaja jag tror dessa elaka människor som behandlat dej så varit avundsjuka på dej.Men jag vet ju inte det e bara det jag får en kännsl av.

Jag hatar mobbing av min egen erfarenhet så tycker jag tjejer kan va mycket elakare än killar.

Tjejer gör mer så man mår dåligt spykiskt med snack bakom ryggen,blickar mm.

& det e avundsjuka uch.

Killar e åxå elaka men jag har mått mer dåligt av tjejer som mobbat en än killar.

Jag kanske har fel men det e så jag har kännt.

Dom e bara avundjuka Towie du ska va stolt över den du är.

& ring mej om du mår dåligt lova det.

Oj va jag skrivit mycket hihihi detta inlägg berörde mig.

Puss från Barret

2008-12-06 @ 14:19:36
URL: http://barrets.bogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0