Schema för 2009

2009 ska bli det bästa året någonsin, har jag bestämt!
Jag ser bara fördelar med ett nytt år.
Jag har bestämt några balla nyårslöften, och allting talar för att jag kommer att hålla dem.

  • Jag tänker göra saker som jag velat göra länge men som av någon anledning legat på hyllan. T.ex. Fotokurs (som verkligen är på tiden efter att hela livet älskat att fota). En nybörjar grekiska-kurs har jag redan anmält mig till, den startar vecka 6. Även en gitarr kurs är jag sugen på, då jag har en ospelad gitarr liggandes här hemma. Får försöka klämma in det någonstans också.
  • Jag tänker vara mer generös. Är så trött på att behöva tänka så mycket på att människor ska betala tillbaka den där kaffen som jag betalade för stunden (fast jag kan inte påstå att jag är sådan, men ibland kan jag ha alldeles för mycket kontroll över mina tillgångar, måste påminna mig om att det bara är pengar). Pallar inte vara svensk, för sånt där är verkligen, verkligen Svensk-fasoner. Jag ska även skänka bort tvåhundra kronor i månaden till välgörande ändamål. Vart tycker ni jag ska skänka pengar i januari?
  • Jag ska besöka minst TRE nya spännande platser i världen. Men har lite svårt att bestämma mig vart jag ska, och vem vill egentligen hänga med mig?
  • Jag vill även engagera mig i någonting viktigt. Pratade förut om att jag ville engagera mig mer i kvinnliga rättigheter utomlands. Måste nog läsa på lite om det där, och hur man nu skulle kunna få kontakt med någon organisation eller så. Får se när detta, eller något annat blir av. Green Peace kanske?
  • Till sist lovar jag dyrt och heligt att jag ska se mer positivt på omvärden! Jag kommer att le allt jag kan. Okej jag är i för sig redan nu en väldigt positiv person, men med lite mer glädje kanske jag kan förändra omgivningen och göra människor lite gladare.

För övrigt så lovar jag att fortsätta att inte bry mig ett skit om vad andra tycker, att vara mig själv duger fin fint! Att ständigt ha tanken "Men vad kommer andra att tycka"? är inget för mig. Den tanken kämpade jag emot på högstadiet redan.
Om ni vill ha ett bra tips om hur ni ska få bort den fastklistrade tanken, som egentligen bara betyder att du inte tycker att du duger som du är, så kan jag ge ett litet råd. Sluta vara så hård mot dig själv! Du duger precis som du är! Och detta måste du intala dig själv, varenda dag, och lära dig att verkligen inte bry dig. Om någon tittar snett på dig är det bara för att du har något de inte har! 

Jag bjuder på TVÅ härligt glada bilder, för jag kommer att vara glad hela året!





Jag lovar också mig själv att inte göra sånt där frivilligt som inte gör en lycklig! Bara glada, positiva händelser, för att hålla humöret uppe.
Så, alltså, 2009 kommer att bli ett fullspäckat år!
Och visst kommer det att bli ett alldeles UNDERBART år!?
  


Kommentarer
Postat av: kajsa

Låter toppen towe!:)

Jag e hellt säker på att du kommer få ett underbart år.

Bra att du e så positiv det blir ju va man gör det till.

Jag skulle jätte gärna villja hänga med dej utt å resa jag väntar på pengar om det nu blir av.

Jadu sänka pengar du ska nog göra till något som du vill ändra på & berör dej.

Ja har länge tänkt på att ge bort pengar till hemlösa djur.

Bra att du gör så dina önskningar går i uppfyllelse man lever bara en gång.

Fortsätt som du gör gumman så kommer alla dina önsknigar slå in.

Jag måste åxå se till att ja lever lite mer nu det blir nog min nyårs löfte pusss å kraaam

2008-12-12 @ 00:21:49
URL: http://barrets.bogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0